diumenge, 10 de gener del 2010

PASTÍS DE XOCOLATA

Hola a tothom!!
Després d'un cap de setmana non-stop, tot i que tenia festa, he trobat un minutet per fer les postres que havia promès pel dinar del diumenge.
La veritat és que no sabia que fer, se que l'amfitriona no és de dolços, peró també se que als altres comensals els xifla la xocolata, així que m'he decidit per aquest pastís que és per addictes a la xocolata negre.
La veritat és que es fa en un moment, i quedes com una reina!!! És la segona vegada que el faig, i la veritat és que cada vegada el trobo més bo!!!
La primera vegada que el vaig fer, el vaig combinar amb uns talls de taronja natural molt primets, als quals els hi vaig tirar una mica de sucre i la vaig cremar. Al damunt hi vaig posar un tall de pastis... mmmm quan hi penso encara se'm fa la boca aigua... Avui, com que anava convidada no he pogut fer lo de la taronja i he portat el pastis sol, però us recomano que ho proveu amb la taronja.
Als xoco addictes (com jo) us animo a fer-lo!!!
Finalment, m'agradaria compartir una frase que he llegit aquest matí:
WHEN NOTHING GOES RIGHT...  GO LEFT
Un petonet,
Maria (the girl who goes left)

INGREDIENTS
3 ous
150 g de sucre
20 g farina
140 g d'aigua
200 g xocolata (amb un mínim de 52% cacao)
135 g mantega
cacao en pols

Primer de tot engeguem el forn a 180ºC i posem una bandeja, més gran que el motlle que volem utilitzar, amb uns 2-3 dits d'aigua ja que courem el pastis al bany maria.
Emmantaguem el motlle.
Trenquem els ous en un bol i s'han de batre com si féssim una truita.
En un cassó hi posem el sucre i l'aigua i ho escalfem fins que s'hagi desfet el sucre. Quan el sucre s'hagi dissolt pugem el foc i ho portem a ebullició uns segons i ho retirem del foc. Afegim la xocolata trencada a trossets petits i la mantega a daus i remenen fins que s'hagi dissolt bé.
Esperem uns 5 minuts i li afegim els ous batuts sense parar de remenar. Seguidament li tirem la farina i remenen bé fins que no quedin grumolls.
Ho posem al motlle emmantegat i cap al forn uns 30 minuts al bany maria.
Ho sacsegem per assegurar-nos que esta ben cuit i ho deixem dins el motlle, però al damunt d'una reixeta durant 5 minuts perquè es refredi.
Passats aquests 5 minuts ho desmotllem, ho tapem amb un film i ho posem a la nevera.
Quan estigui ben fred ho empolvorem amb el cacao en pols i a gaudir de la xocolata!!!!


7 comentaris:

  1. Hola, benvinguda a la blogosfera! Molts ànims, ja veuràs que el blog porta feina però val la pena!
    Aquest pastís de xocolata és per a xocoaddictes total, amb el toc de la taronja deus ser extraordinari. Segur que no en va sobrar ni una engruna!

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Gemma!! Encara em costa una miqueta, però mica en mica n'anirè aprenent!!!

    ResponElimina
  3. Una cordial benvinguda als veïns del garraf, i no paris de remenar i de remenar ..per aquest món de la blogosfera... per que així segur que la barreja serà ... Anims!!
    Ah!! el pastìs segur que molt bo,... i el cava: de barret!!

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies St. Hilari!! Remenar i remenar és el q tinc ganes de fer per compartir-ho amb tots vosaltres!! Molt xulo el teu blog!!

    ResponElimina
  5. Hola Maria!! Benvinguda!! :)
    Com ja t'ha dit la Gemma, això del blog porta feina però alhora és molt gratificant. Ja ho veuràs! Endavant!
    Ah! I pel que fa al pastís... me l'apunto com a bona xocoaddicta que sóc! ;)

    ResponElimina
  6. Hola Merçè!! Moltes gràcies per visitar el meu blog!! Et recomano moltissim el pastís de xocolata! A més a més és molt fàcil de fer, gens complicat!!

    ResponElimina
  7. Hola guapa!!!
    Jo ja sóc fan incondicional del teu blog.... .Felicitats i molts èxits!!.
    Un petonàs

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails