dimarts, 26 de gener del 2010

PANADONS... O SIGUI, EMPANADA

Bona tarda a tothom!!!
Han passat uns dies des de l'ultima entrada, però ha estat època d'exàmens, i ja se sap, el primer és el primer...
Durant aquests dies, per desconnectar una miqueta vaig decidir fer una recepta salada. Feia molt de temps que tenia ganes de fer panadons i mai trobava el moment, fins que finalment em vaig decidir i vaig començar a buscar la recepta per la massa. De sobte, em truquen al telefon... La Manoli, la gran reina de l'empanada gallega, li queda boníssima!!! Aprofitant l'avinentesa li vaig demanar la recepta.  El més curiós va ser que ella en tenia dues coent-se al forn!!!
En principi, els panadons eren per sopar, però mentre la feia, em truquen per anar a sopar i preparar el Carnaval, que ja s'acosta... així que pim- pam, el que havia de ser sopar per 3 passa a ser el sopar de 8 (amb unes pizzes per acompanyar)!! Així vam aprofitar i el "catador" Carles va provar la primera recepta salada del bloc!!
Amb el  permís de la Manoli, penjo la recepta, que aprofito per dir que és molt fàcil de fer i queda molt bona!!

La frase del dia:     DREAM MORE .............. WORK LESS

Un petonet,
Maria

INGREDIENTS
Per la massa:
1 kg de farina (si és Gallo, millor)
1 i  1/4  vas d'oli
2 cerveses petites
sal
pebre vermell dolç, curri...
1 ou (per pintar)

Pel farcit:
3 cebes grosses
tomàquet (triturat o fregit, segons el temps que tingueu)
2 llaunes petites de tonyina en escabetx
1-2 ou dur
olives (farcides, negres... al vostre gust)
pebrot vermell escalivat
botifarra de Perol
formatge de rulo
nata liquida
oli, sal, pebre negre

Primer de tot, encenem el forn a 180ºC, a dalt i abaix.
Jo, per experimentar una mica, vaig voler fer dos tipus de massa i de farcit, així que vaig dividir les quantitats en dos.
Agafem la farina i possem 500 g en un bol i 500 g en un altre bol. Li afegim 1 cullerada (de postres) de sal a cada bol. En un bol li afegim 2-3 cullerades de pebre vermell dolç (segons si us agrada més o menys) i en l'altre 1-2 cullerades de curri (vigileu que el curri té un gust molt més potent). Remenem els dos bols amb culleres diferents.
En la mateixa paella que anem a fer la ceba, escalfem l'oli. Quan estigui tebi tirem la meitat en un bol i l'altre en l'altre bol. A continuació hi tirem una ampolleta de cervesa a cada bol i remenem amb la mà fins que ens quedi una massa ben incorporada. Queda bastant elàstica. Jo la vaig treure del bol i la vaig amassar una mica amb les mans damunt del marmol (m'encanta!!!). Vigileu de rentar bé el marmol entre una massa i l'altre que no es barregin els gustos.
Torneu a posar la massa dins el bol i el tapeu amb un drap.

Comencem a fer el farcit. Jo vaig fer els dos a la vegada, però primer us n'explico un i desprès l'altre.

* Farcit de tonyina:
Tallem la ceba (1 i mitja) a trossets petits i la posem a la paella, que es vagi fent amb una mica d'oli i sal a foc lent. Quan la tenim ben toveta i transparent li afegim el tomàquet. Si és natural li posem una miqueta de sucre i deixem que redueixi. Si és fregit, li tirem i llestos. Li afegim la tonyina en escabetx, l'ou dur a trossets petits, el pebrot vermell talladet i les olives també a trossets. Deixem que faci uns quants xups-xups i ja tenim un farcit acabat.

* Farcit de botifarra:
Tallem la ceba igual que abans i la deixem fins que estigui transparent. Tallem la botifarra a trossets i la deixem que es cogui una mica amb la ceba. Li afegim el formatge de rulo i un rajolí de nata liquida, remenem,  i quan s'hagi desfet el formatge ja tenim l'altre farcit acabat.

Agafem la massa de pebre vermell, la dividim en dues parts. Estirem amb un corró una de les parts, la posem  en una bandeja de forn damunt d'un paper vegetal, i la punxem una mica amb una forquilla. Li posem el farcit de tonyina, deixant les vores lliures. Estirem l'altre part de massa i tapem. Amb una forquilla xafem les vores de les dues masses per sellar bé el panadó.

Fem el mateix amb la massa de curri i el farcit de botifarra.

Decorem com vulguem.
Pintem els dos panadons amb un ou batut.
Els posem al forn uns 30 minuts fins que veiem que la massa està dauradeta i cuita.


8 comentaris:

  1. Espero que els exàmens hagin anat bé!
    Molt bona idea aromatitzar la massa amb curry o amb pebre vermell...
    I dels dos farcits, em quedo amb el de tonyina, que m'encanta!

    ResponElimina
  2. Gràcies Gemma!! El farcit de botifarra va quedar prou bo, peró jo també en quedo amb el de tonyina!!

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Digue'm clàssica, però em quedo amb el farcit de tonyina! :p
    Espero que els exàmens anéssin molt bé!
    Petons!

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies Mercè!! Els exàmens han anat bé, estic molt contenta!! A mi tb em va més la de tonyina...

    ResponElimina
  6. Hola, hola!
    Et deixo aquest missatge per dir-te que hem inclós el teu bloc als enllaços del nostre (olleta de verdures). Resulta que tenim un petit apartat on volem incloure tots els blocs de cuina escrits en català que coneixem. Si no et fa gràcia ens ho dius, que no volem incloure a ningú que no vulgui ser-hi...

    Vaig a donar un cop d'ull al teu bloc, que l'acabo de descobrir!!

    Salut!

    ResponElimina
  7. Felicitats per aquest bloc tan xulo. Petons.

    ResponElimina
  8. Massitet, perdona pel retard en la resposta!!! Em fa moltissima il·lusió que m'afegiu a la llista!!! Moltissimes gràcies!!!

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails