divendres, 30 de juliol del 2010

CAPPUCCINO CHEESECAKE AMB FUDGE SAUCE


Molt be, l'estada al Canada esta a punt de finalitzar, pero des de que estic aqui ja anem per la segona publicacio de Whole Kitchen.

Una vegada vaig sapiguer la recepta d'aquest mes, vaig pensar, uffff, menys mal que no es res massa complicat!
Us explico, estic a casa d'uns amics al Canada i no hi han masses utensilis culinaris que diguem, es a dir, no es que no hi hagi res per cuinar postres (el forn es perfecte, gran i perfectament calibrat en la temperatura), pero no hi tinc tants motlles no utensilis com tinc a casa, aixi que si era algun postres 'complicadillo', com el primer, ho teniem malament!

Total, tampoc tinc massa temps durant el dia, aixi que vaig pensar, potser aquesta vegada, hauras de dir que no pots fer la recepta... pero com si fos magia, aquesta vegada la recepta proposada ha estat un pastis de formatge a l'estil de New York.

Aprofitant que l'altre dia es va organitzar una "nit de noies", vaig fer la recepta en un dels llibres de cuina que han "caigut" en les meves mans a la llibreria, i venen amb mi cap a casa (parlarem d'ells quan arribi a casa).


Vaig a per la recepta, que haig de dir, que no va quedar gens malament, no em vaig accedir en el tema sucre i va quedar molt lleuger i fresquet. Em feia por pel tema de la salsa de xocolata (fudge) pero no, es va integrar la mar de be!

Lo complicat a l'hora de coure un pastis d'aquest tipus es que no s'esquerdi, aixi que vaig seguir els "truquis" de  Baking Powders i crec que per ser la primera vegada, m'en vaig ensurtir prou be.

CAPPUCCINO CHEESE CAKE AMB FUDGE SAUCE
Whole kitchen en la seva Proposta Dolca pel mes de juliol ens convida a preparar tot un classic de la pastisseria norteamericana, la classica New York Cheesecake.

Recepta adaptada del llibre The best of Cooking Light, per unes 8 persones

Per la base:
1 cup de galeta de xocolata triturada
1 1/2 cullerades de mantega fosa
1 cullerada de sucre (opcional, jo no li vaig posar, per mi les galetes ja son prou dolces)

Encendre el forn a uns 160 C
En un bol, barrejar tots els ingredients i en un motlle desmontable (o de vidre, en el meu cas, tot i que despres l'haureu de servir tallat) i untat amb una mica de mantega o oli vegetal, posar-hi la barreja i pressionar que quedi ben repartida per la base.
Posar-ho al forn a coure durant uns 10 minuts i treureu per deixar-ho refredar.

Pel pastis:
1/2 cup de sucre
1 1/2 cullerades de farina
500 g de formatge cremos (tipus Philadelphia)
2 ous
2 cullerades de cafe soluble
1 culleradeta d'essencia de vainilla
1/2 culleradeta de canyella en pols

Pujar el forn a 230 C
En un bol barrejar sucre, farina i formatge i batre fins a obtindre una pasta cremosa.
Afegir els ous d'un en un fins a que estiguin ben incorporats. Afegir el cafe, la vainilla, la canyella i batre be.
Afegir-ho al damunt de la base en el motlle.

Per la fudge sauce:
90 g de xocolata negre
1/4 cup mantega
1/4 cup sucre
4 ml de llet evaporada (2/3 cup)

Molt be, per aquesta salsa de xocolata absolutament deliciosa, i recepta homemade del la "family de Canada", acabarem el cheesecake de cafe.
Posem la xocolata, la mantega i el sucre en una cassola petita i quan estigui desfet, hi anem afegint a poc a poc, la llet evaporada. Ho deixem bullir 8 minuts remenant constantment.
Ja la tenim! Ara posem 4 cullerades repartides per damunt del pastis de formatge i amb un ganivet fem ones i la repartim.
Amb la salsa que sobri, o be ens la mengem calenta amb gelat de vainilla (i toqueu el cel!)...


O la guardem per quan mengem el pastis de formatge i la servim al costat calenta.

Total, posem el pastis al forn durant una 10 minuts i despres abaixem el forn (sense treure'l del forn) a 120C i el deixem uns 45 minuts o fins que punxem i surti net.
Ara, el truquis esta en parar el forn quan estigui cuit i deixar-lo dins el forn amb la porta mig oberta (amb una cullera de fusta o similar) i al cap d'uns 30-45 minuts treure'l, desenganxar les vores amb un ganivet, i deixar-lo que es refredi damunt d'una reixeta.

Quan estigui fred, desmotllar-lo i posar-lo dins la nevera que es refredi.

7 comentaris:

  1. M'encanta, es un dels cheesecake que mes m'agrada, t'ha quedat genial, si es que la que val, val, estiguis on estiguis.
    Aprofita els dies que et falten.
    Petonets

    ResponElimina
  2. Mare meva, aquest xocolata, aquesta base, aquesta pinta....llastima q estiguis tant lluny, pq venia ara mateix!

    Una abraçada,

    ResponElimina
  3. Apa!!! Maria quin chessecake que t'has marcat, boníssim i molt original!

    Petons

    ResponElimina
  4. mare meva... vaya caiguda de baba! si t'ha quedat mega estupenda! i que deies de les fotos! a mi em semblen la mar de divines!

    ResponElimina
  5. Hola Maria,

    És la primera vegada que entro al teu blog i m'ha agradat molt. Ostres, quin mèrit, des del Canadà i trobant et temps per fer el pastís! I més en una cuina que no és la teva! Jo quan he de cuinar a casa d'un altre, trigo el doble.

    M'ha semblat molt xulo això de les ones de xocolata, li dona un toc, no queda tan sosso. I el cafè, la vainilla i la canyella també deuen fer que el gust no sigui tan momòton.

    ResponElimina
  6. Una versió del cheesecake ben interessant!. Ja ens ensenyaràs les teves noves adquisicions per a la biblioteca culinària, eh?

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails