dimecres, 17 de febrer del 2010

PASTÍS DE DUES XOCOLATES


Bon dia a tothom!!
Primer de tot m'agradaria demanar disculpes pel període d'absència. He anat una mica atabalada: inici de les classes, jornades, organització de parcials, treballar, preparació del Carnaval, i finalment el CARNAVAL!!! Tot i la feinada, ha estat molt divertit i m'ho he passat molt bé!!
                                                                                 
Arrivo 2010, Vilanova i la Geltrú

Haig de dir, que no he tingut molt de temps per provar receptes noves, però alguna que altre cosa he fet...
Aquest pastís que us explicaré és un experiment que vaig fer a  partir del Pastís de Xocolata que ja us vaig explicar, i que m'han arribat veus que ja l'han provat de fer i que ha tingut molt d'èxit... Moltes felicitats!!!!
El vam provar les "Ladies" del "Sopar de Cotilleo" i ens va agradar molt, queda molt suau i no gaire empalagos.

Doncs apa, anem per feina!!
Un petonet,

Maria


 INGREDIENTS
4 ous
75 g de sucre
30 g de farina
140 g d'aigua
100 g de xocolata negre (52% de cacao)
200 g de xocolata blanca
140 g mantega
cacao en pols

Engeguem el forn a 180 ºC a dalt i abaix i posem una bandeja, més gran que el motlle que volguem utilitzar, amb 2-3 dits d'aigua. Courem el pastís al bany maria. Quan utilitzem el bany maria hem d'anar controlant que l'aigua no bulli ja que si no el pastís fa bombolles. Si veiem que comença a bullir, hi afegim una mica d'aigua freda.
Emmantaguem el motlle.
Primer de tot vaig fer la part de xocolata blanca ja que em va semblar que si quedava al damunt de tot en el forn, podia cremar-se. Aquesta part NO PORTA SUCRE, pel meu gust, la xocolata blanca ja és prou dolça.
Trenquem 2 ous en un bol i els batem com si féssim una truita.
Posem 70 g d'aigua en un cassó i quan bulli ho retirem del foc i hi afegim la xocolata blanca trencada a trossets i 70 g de mantega i ho remenem fins que es desfaci. Tot seguit, hi afegim els 2 ous sense parar de remenar i quan estigui tot ben lligat, hi tirem 20 g de farina i remenem. Si veiem que ens queden grumolls, agafem el minipimer i desapareixen!!!
Ho aboquem tot dins el motlle emmantegat i ho reservem.
Ara anem a fer la part de xocolata negra.
Posem en un cassó els 70 g d'aigua i els 75 g de sucre i que arribi a l'ebullició i es desfaci el sucre. Quan bulli, ho retirem del foc i hi afegim la xocolata negre a trossets i els 70 g de mantega. ho remenem bé, i hi aboquem els 2 ous batuts sense para de remenar. Hi afegim els 10 g de farina restants i remenem fins que no quedin grumolls, i si no minipimer!!!
Per abocar la part de xocolata negre al damunt de la blanca i que no es barregin gaire (una mica queda xulo però que no quedi barrejat), aguantem una cullera de sopa damunt el motlle amb el cul de la cullera cap amunt (del revés) i així el líquid negre no pica tant al caure damunt del blanc.
Aboquem la part de xocolata negre damunt de la blanca.
Ho posem al forn al bany maria durant aproximadament 30-50 minuts. Ho punxem fins que l'escuradents o el ganivet ens surti net i ho deixem uns 5 minuts més i ho trèiem del forn. Si veiem que encara no és cuit i s'esta cremant el tapem amb un tros de paper d'alumini.
Ho deixem refredar una estona damunt d'una reixeta i ho desemmotllem amb molt de compte. Jo ho vaig fer amb un motlle de silicona (s'enganxa menys i es desemmotlla més fàcilment) i com que el pastís havia de "viatjar" ho vaig posar dins la nevera durant tota la tarda i el vaig desemmotllar en fred al destí final.
L'empolvorem amb cacao i ... mmmmm que bo!!!


2 comentaris:

  1. Mare meva, quina pintaaaaa!!!!! Aquest el provo de fer seguríssim!!!

    ResponElimina
  2. És tant bó com la pinta que té!!! Prova'l i ja hem diràs...

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails