dimarts, 16 de març del 2010

PODRIES BUSCAR UNA RECEPTA...

Bon dia!!

- Podries buscar-me una recepta per fer-li la mona al meu fillol?
- Si clar, que li vols fer?... Un pastís tipus les clàssiques mones..
- Sí, alguna cosa que porti xocolata...
- Doncs que et sembla un Pastís Sacher?? Et penjaré la recepta al bloc!!!

Aquesta conversa reprodueix més o menys la que vaig tindre amb la meva amiga quan em va demanar que li passes una recepta per la mona del seu fillol (Anna, espero que et serveixi ;-P)
Com que no publico cap entrada que no hagi enfornat jo abans... doncs vaig tirar de receptari i una mica d'aquí, una mica d'allà i aquí teniu el Pastís Sacher adaptat!!


Que puc dir-vos sobre aquesta bomba de xocolata amb un toc de maduixa... Doncs res, que des de la cobertura fins el pa de pessic provoca una cascada d'emocions que acaben amb una bona secreció d'endorfines!! Puja els ànims de qualsevol!!

En fi, que per ser clars, és una passada de Pastís pels amants de la xocolata!!

Un petonet,

Maria

PASTÍS SACHER

-Per la cobertura de xocolata:
33 g d'aigua mineral
240 g de sucre
160 g de nata líquida
50 g de xocolata (jo vaig utilitzar un amb el 70% de cacao)
3 i 1/4 fulles de gelatina

- Pel pa de pessic:
6 ous
250 g de sucre
75 g de cacao en pols
35 g de farina

- Per banyar-lo i farcir-lo:
melmelada de maduixes (en el meu cas va ser de maduixes, però sentiu-vos lliures d'utilitzar la que vulgueu)
una mica d'aigua
un rajolí de conyac (utilitzeu el que vulgueu)

Primer de tot començarem a fer la cobertura, ja que ha de reposar un mínim de 6 hores a la nevera. 
Posem a hidratar les fulles de gelatina en un bol amb aigua freda.
Posem a bullir l'aigua, la nata i el sucre. Quan hagi arrancat el bull, ho retirem del foc i li afegim la xocolata a trossets. Ho remenem fins que es desfaci bé la xocolata.  
Escorrem les fulles de gelatina i les afegim a la barreja. Si no es dissolen bé, ho tornem a posar a foc molt baix per ajudar-lo a dissoldre. Vigileu que no arrenqui a bullir.
Passem la barreja pel colador i la posem a la nevera durant un mínim de 6 hores.

Ara comencem el pa de pessic:
Encenem el forn a 180ºC a dalt i abaix.
Jo vaig fer una planxa en la bandeja del forn, però podeu fer el motlle que volgueu i doblar les quantitats d'ingredients.
Separem les clares de les gemes. Li afegim un pessic de sal a les clares.
Les muntem a punt de neu i quan les tinguem fermes, li afegim el sucre a poc a poc.
Per últim, barrejant molt lentament afegim els rovells. Quan estiguin ben incorporats hi anem posant el cacao i la farina tamisades.


Cobrim el motlle amb paper vegetal i estenem bé la massa. Ho enfornem uns 10-15 minuts, vigilant que no es cremi.
Quan sigui cuita (la punxem amb un escuradents fins que surti net) la deixem refredar.
La desemmotllem, la mesurem i la dividim en tres parts iguals.


- Muntatge del pastís:
Posem una de les 3 parts al damunt d'una reixeta (la del microones va be)
En un bol, escalfem una miqueta d'aigua amb unes cullerades de melmelada. Li afegim un rajolí de licor.
Banyem la part del pa de pessic i la cobrim amb una capa fina de melmelada. Posem l'altre capa de pa de pessic i fem el mateix, banyar-la i posar-li una capa de melmelada, i finalment hi posem l'última capa de planxa.



Agafem la cobertura de la nevera i la posem en un cassó per escalfar-la,  a foc lent,  fins als 40 ºC i fins que torni a ser liquid (al estar a la nevera queda com una gelatina).

La tirem pel damunt del pastís fins que el cobreixi be. Jo hi vaig posar una tupper sota la reixeta per tal de recuperar la cobertura que caigui.  La servim en una safata i cap a la nevera. Si el volem decorar amb fruites ara és el moment, així es queden enganxadetes.



Trobo que és molt millor d'un dia per l'altre ja que així s'ajunten els gustos.


10 comentaris:

  1. Uau, t'ha quedat de professional! La glassa és super brillant.
    Adornada amb plomes, pollets i ous de xocolata, és la Mona perfecta!

    ResponElimina
  2. Maria, crec que la teva amiga Anna t'encarregarà que li facis tu!!! T'ha quedat espectacular!! Un 10!!
    Quina salivera!... mmmm!
    Petons!

    ResponElimina
  3. Nena, t'ha quedat genial!!!Em sembla que tindràs uns quants encàrregs per aquestes festes !!!Petons

    ResponElimina
  4. Holal preciosa!! t'ha quedat genial, però sobretot ens tens al·lucinat amb la glaça de xocolata, t'ha quedat com si fos un mirall de tan brillant com és. Tens unes mans estupendes!!
    Molts petons i visca les mones!!!

    ResponElimina
  5. Maria,
    T'ha quedat sensacional aquest Sacher, que és tot un clàssic en el món dels pastissos de xocolata. Això si, cadascú li posa, com has fet tu el segell personal. Felicitats

    ResponElimina
  6. mariaaaaa, quina gana de bon mati! quina pinta... buffff

    ResponElimina
  7. quina passada de pastís!!!! m'encantan!!! i aquestes fotos on regalima la xocolata, ummmm
    pt!

    ResponElimina
  8. Hola María!!Encantada y bienvenida a mi cocina.Gracias a tu comentario he podido conocerte.
    Esto no es una tarta es una bomba de placer absoluto.te ha quedado preciosa.

    Un saludo y nos seguimos visitando,vale? ;))

    ResponElimina
  9. Moltes gràcies a tots!!
    Perdó per no contestar-vos un a un que aquesta setmana m'he escapat uns dies a Girona i no m'he pogut conectar!!
    Un petonet molt fort!!

    ResponElimina
  10. Mariaaaaa!! Estic fent una ullada al blog i se'm fa la boca aigua però he arribat a aquesta i no puc deixar d'escriure per dir-te que m'encanta! La faré aquesta setmana segur!!

    Petonàs fort!!

    Podem anar un dia de visita a Girona i fer-ne una ;-p

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails